Zon in de metro

Sinds kort heb ik een abonnement op KOBO, een ‘dienst’ van BOL. Dat is handig, want nu kan ik op mijn tablet boeken lezen waar ik niet langer gemakkelijk toegang toe heb. Vanochtend zat ik in de metro en las ik de eerste zeven woorden van De zon in de pan, een gedicht van F. van Dixhoorn. Ik las:

om
de ene na
de andere
om

Het duurde drie minuten (en ongeveer een halte) voor ik door durfde te bladeren. Deze strofe van het gedicht werd gevolgd door:

om
de ene na
de andere
om

Twee haltes later had ik door dat deze strofe gelijk was aan de vorige. Ik bladerde door en las:

nog mooier

 

om
de ene na
de andere
om

Waarna ik doorbladerde en las:

om
de ene na
de andere
om

In totaal had ik tijdens mijn rit van zestien minuten dertig woorden gelezen. Die woorden alleen al waren het abonnement waard. Ik kan niet wachten tot maandag. Dan lees ik verder.

Een gedachte over “Zon in de metro

Geef een reactie

