Al te klein (telefoon)leed

Twee weken geleden weigerde mijn telefoon van het ene op het andere moment om op te laden. Wat te doen? Naar de winkel waar ik hem kocht. Ik werd er, tegen mijn verwachting in, niet afgeblaft. De telefoon werd ‘ingenomen, ter reparatie’. Om de wachttijd (maximaal tien werkdagen) te overbruggen, gebruik ik een oude telefoon; die ondersteunt WhatsApp en Messenger niet meer, en daarom weet ik nu dat je een telefoon eerder nodig hebt voor WhatsApp en Messenger dan om te bellen. Gisteren kwam het blijde bericht: mijn telefoon was gerepareerd.

Ik vroeg vanochtend in de winkel of het ding het echt weer deed. Wilden ze het niet even testen? Dat was niet nodig. Honderd procent dat mijn fijne Samsung het weer deed. Nee dus. Toen ik thuis was, weigerde het apparaat nog steeds dienst. Binnen drie minuten stond het schuim me op de mond. Wat wás dit? Wat? Met mijn bejaarde smartphone belde ik naar de winkel. Goh ja, meneer, wat vervelend. Inderdaad, ‘vervelend’, dat was het goede woord; al kwam ook ‘ellendig’ of gewoon ‘kloten’ heel dicht in de buurt. Wat te doen?

Morgen mag ik hem weer terugbrengen en dan gaat het ‘reparatietraject’ opnieuw beginnen. Ik zal mijn kalasjnikov niet meenemen. Ook zal ik alleen maar tien keer aandringen op spoed en ik zal daarbij geen woorden die al te direct aan lichamelijk geweld refereren gebruiken. En als mijn abonnement over een jaar verloopt, ga ik over op een andere vorm, een die internetten overbodig maakt. Dan is de verslaving aan de berichtendiensten binnen een paar weken cold turkey voorbij. Hoop ik.

 

Een gedachte over “Al te klein (telefoon)leed

Geef een reactie

