Bibliofiel en ander nieuws

hollandsmaandbladIn het decembernummer van Hollands Maandblad verschijnt een nieuw verhaal van mij, ‘Brief aan jou’. Het blad ligt vanaf 20 december in de winkel.

Mijn gedicht ‘Rug’ komt in De 100 beste gedichten voor de VSB Poëzieprijs 2017. Het gedicht verscheen eerder in De zomer haalt nog één keer uit.

In december verschijnt een bibliofiele uitgave van een tekst van mij bij Uitgeverij Vleugels. In een beperkte oplage. Hoe groot die oplage is, en wat de titel van het boekje wordt, is vooralsnog onbekend. De presentatie van het met de hand gezette werk is tijdens de Beurs voor Bijzondere Uitgevers in Paradiso, 11 december 2017.

Volgend jaar verschijnt mijn nieuwe roman En in de nacht een riem. Op dit moment ben ik bezig met de laatste hoofdstukken. Af en toe lees ik iets voor aan de duiven die soms op de rand van mijn balkon neerstrijken. Als ik klaar ben met voorlezen, zeggen ze: ‘Roekoe.’

Er verschijnt in december nog een bibliofiele uitgave, maar daarover kan ik voorlopig niks vertellen. Net zoals ik moet zwijgen over mijn literaire herinneringen, die ik in opdracht van een uitgever op schrift ga stellen en over de bundel verhalen die ik schrijf, samen met een jonge schrijfster die heel erg beroemd en heel erg knap is. We schrijven om en om een verhaal en drinken elke week koffie in een geheim te houden locatie ergens in het land. Als ze tegen me praat, is het net of er getoost wordt met kristallen glazen.

Geef een reactie

