Een zoon van Limburg op TV

‘Maar wat is een Limburger? Ik denk dat Chrétien Breukers daar pas is achtergekomen toen hij Een zoon van Limburg aan het schrijven was. Toen hij zich bij voorbeeld herinnerde dat je in je nekvel werd gegrepen als je het Limburgse volkslied niet meezong. Maar ook toen hij zich realiseerde dat hij, die de provinciegrens lang geleden overstak, nog steeds een Limburger is.’ Dat schrijft Wim Brands op de nieuwspagina van VPRO BOEKEN. Op diezelfde pagina is het tv-interview dat Brands met Boudewijn van Houten en mij maakte en dat op 20 april is uitgezonden, te zien. Kijken kan ook via Uitzending Gemist.

2 gedachtes over “Een zoon van Limburg op TV

  1. het boek “een zoon van Limburg ” heb ik bijna uit , maar wat moet ik met die ellenlange verhandelingen over snooker , ik heb dat hele stuk overgeslagen ,
    het stukje over Zoetemelk kan ik wel waarderen , maar ik vrees met nog enkele bladzijden te gaan , dat het boek mij tegen gaat vallen ,Ik had veel meer over het Limburgse verwacht .. nou ja , misschien komt er een nog verrassing aan het einde.

Geef een reactie

